marți, 22 septembrie 2009

Cei care platesc mai mult decat consuma pot cere banii inapoi de la Electrica

Societatea - dispusa sa refaca factura la energia electrica
Noul sistem de facturare lunara a energiei electrice este deja functional in cazul a peste 250.000 de bucuresteni. "Toti cei 840.000 de clienti casnici din Bucuresti vor intra in noul sistem pana la finele lunii iunie", ne-a declarat Cornelia Ion, purtator de cuvant al societatii Electrica Muntenia Sud. Desi bucurestenii au solicitat facturarea lunara (potrivit societatii Electrica), "multi dintre cei norocosi" se plang acum ca sunt pusi in situatia de a plati mai mult decat consuma. "Desi am fost plecat de Sarbatori, factura la energia electrica pentru decembrie 2002 a depasit 800.000 de lei. Cam aceeasi suma plateam si inainte, cand factura venea la doua luni", ne-a sesizat la redactie un bucurestean. "Am facut economie si, cu toate acestea, factura este incarcata", ne-a spus un pensionar. Asa cum era firesc, bucurestenii se asteptau ca, prin aplicarea noului sistem, factura la energia electrica sa se reduca. De ce nu s-a intamplat acest lucru in cazul unora dintre ei? Desi au avut posibilitatea sa-si estimeze consumul, multi dintre clienti nu au completat conventia de consum, mergand astfel "pe mana" societatii Electrica. "In cazul in care abonatul considera ca a consumat mai putina energie electrica decat a platit, citeste indexul, dupa care il prezinta la Centrul de relatii cu clientii", precizeaza Cornelia Ion. Pe baza indexului prezentat, functionarii societatii Electrica vor reface factura, dupa caz. Cititorii-incasatori vor veni la domiciliu si dimineata, si seara In ultimele luni, aglomeratie mare la centrele de relatii cu clientii din Bucuresti. Pe de o parte, unii dintre consumatori, care nu au achitat facturile acasa cititorilor-incasatori, sunt nevoiti sa se prezinte la casieriile Electrica. Altii insa vin la centrele Electrica cu diverse reclamatii, cum ar fi: au platit mai mult pentru curentul consumat; nu au primit conventia de consum; contoarele nu functioneaza cum trebuie, precum si diverse alte "nereguli" tehnice sau neintelegeri privind functionarea noului sistem. Cei mai multi dintre consumatorii casnici, care lucreaza in special in sectorul privat, solicita conducerii Electrica stabilirea unui alt program cititorului-incasator, care sa vina la locuinte, fie la primele ore ale diminetii, fie dupa ora 18. Reprezentantii societatii ne-au precizat ca deja, in unele sectoare din Capitala, cititorii-incasatori se prezinta la domiciliul consumatorilor dimineata si seara. La 6 luni, factura de regularizare va clarifica lucrurile Pentru a evita cozile formate la centrele societatii, conducerea Electrica Muntenia Sud insista asupra unor informatii privind noul sistem de facturare lunar, pe care consumatorii trebuie sa le cunoasca. Potrivit sistemului in curs de aplicare, Electrica factureaza si incaseaza lunar consumatorii casnici, in baza unui consum estimat fix, urmand ca regularizarea consumului sa se faca la un interval de 6 luni. "Fiecare abonat va primi acasa, din partea cititorului-incasator, o scrisoare de intentie si o conventie de consum. Daca abonatul este de acord cu datele si estimarile Electrica privind consumul lunar in functie de istoricul inregistrat, semneaza conventia fara alte completari. Daca estimeaza ca va avea un consum mai mare sau mai mic decat cel istoric, atunci va completa rubrica cu cantitatea de kWh pe care crede ca o va consuma", explica Cornelia Ion. Dupa ce o completeaza, conventia de consum va fi predata cititorului-incasator, respectiv centrului de relatii cu clientii. La interval de o luna de la primirea conventiei de catre Electrica, abonatul va fi vizitat de catre cititorul-incasator, care-i va prezenta factura lunara, pe care poate sa o plateasca pe loc. "Cititorul-incasator va veni la domiciliul consumatorului o singura data pe luna. In a sasea luna, el va veni de doua ori: o data pentru a citi contorul si o data pentru a inmana abonatului factura de regularizare, care reprezinta valoarea diferentei dintre consumul estimat de abonat in decursul a 6 luni si consumul real", spune Cornelia Ion. "In cazul in care abonatul a consumat mai putina energie electrica decat a platit, consumatorul se va prezenta la Centrul de relatii cu clientii pentru returnarea diferentei de plata", mai aflam de la Cornelia Ion. Daca insa va consuma mai mult decat a platit, consumatorul va trebui sa achite diferenta la cititorul-incasator sau la centru. La finele lunii ianuarie, Electrica va prezenta primele facturi de regularizare, prilej cu care se va vedea cati dintre bucuresteni vor primi bani inapoi si cati vor fi nevoiti sa plateasca in plus. "Cine nu a primit inca conventia de consum, nu trebuie sa dispere. O va primi pana la finele lunii martie. Pana atunci insa, va plati factura la energia electrica la 2 luni", informeaza Cornelia Ion.

Niciun comentariu: